En la fase 3 del meu pla de
treball he hagut de realitzar algunes modificacions, per tal d’ajustar-me a les
necessitats reals del context i tenint en compte els objectius generals i el
que pretenem que assoleixen els alumnes.
Com ja us he explicat
anteriorment, el meu projecte està emmarcat en un pla pilot que té una durada d’un
any, per tant la meva intervenció ha d’anar en consonància als objectius
generals i fases d’aquest, i en les modificacions que s’hi estableixin.
A la última reunió d’avaluació
del pla pilot, conjuntament amb la tutora de l’aula i la psicopedagoga, vam portar a terme una reflexió conjunta i es va
valorar portar a terme el treball d’un altre talent abans de realitzar les
avaluacions sobre el Test d’intel·ligències múltiples de Gardner i el Test d’autocompassió, ja que tots els
talents treballats fins ara han estat personatges famosos, importants per la
tasca que han realitzat, però allunyats de la realitat dels alumnes, i es va
valorar la necessitat de poder treballar algun talent més proper, amb qui els
alumnes es poguessin identificar d’una manera diferent. És per això que es va
proposar realitzar el treball sobre un exalumne de l’escola, per aprendre de la
seva trajectòria de vida i conèixer el treball que realitzava ara actualment. S'intriduia d'aquesta manera la perspectiva del treball sobre algu real, a qui els alumnes podien conèixer i amb qui podien interaccionar, la qual cosa es veia necessària abans de tornar a valorar la utilització de les diferents intel·ligències per part dels alumnes.
Aquest
treball es realitzaria en 3 sessions: el 19 i 26 de maig, i el 2 de juny.
Posteriorment
al finalitzar el treball es portarien a terme les valoracions a través dels
testos sobre intel·ligències múltiples als diferents nivells (alumnes i pares).
Aquesta decisió ha fet que hagués
de realitzar ajustaments en meu pla de treball inicial, ja que no podré portar
a terme totes les activitats que m’havia plantejat ni de la manera prevista. A continuació us deixo el
nou esquema de com he reelaborat la fase 3, tenint en compte les decisions acordades
i el marc en el qual està emmarcat el meu projecte.
|
FASE 3 : AVALUACIÓ I
CONTINUÏTAT DEL PROJECTE
DATA: Maig 2016
HORES: 18 hores
|
|
Objectius:
- Valorar els canvis
produïts en els diferents subjectes i en el context durant la intervenció portada
a terme.
- Realitzar una valoració
global del projecte.
- Proposar propostes de
millora per a la continuïtat del projecte.
Destinataris/àries: Alumnes
de 6è, mestra de l’aula, psicopedagoga, famílies.
|
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
|
Portar a terme una entrevista
amb la tutora de l’aula.
Anàlisi dels dos formats
d’aplicació del pla pilot.
Elaboració de propostes de
millora.
Assistència a les reunions
d’avaluació del pla pilot.
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
Entrevista amb la mestra de
l’aula i la psicopedagoga.
Registres de les
observacions realitzades a l’aula.
Registre de les diferents
sessions realitzades en el diari de pràctiques.
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
El registre de les
observacions portades a terme mostren que els alumnes tenen un major domini
de les diferents intel·ligències en comparació a l’inici del projecte.
Els resultats en els
aprenentatges de la meitat dels alumnes de l’aula han millorat.
El grau de satisfacció de
les diferents professionals en relació a l’atenció de la individualitat dels
alumnes ha millorat.
S’ha proposat com a mínim
una proposta de millora.
|
Tot i no portar a terme els
testos sobre intel·ligències múltiples, i per tant no poder comparar els
resultats d’aquests amb els obtinguts al mes de gener, penso que és important mantenir
una part del primer objectiu i modificar la manera d’assolir-lo, així com els instruments
que utilitzaré.
M’hagués agradat poder portar a
terme la tasca de passar els diferents testos, valorar-los,... però la tasca
del psicopedagog està sotmesa als canvis en el context, ja que el bon anàlisi d’aquests
és lo que permet ser fidel a les necessitats reals i modificar les nostres
intervencions ajustant-les al màxim a la realitat amb la qual treballem en cada
moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada