Què és educar?

Què és educar?

dijous, 12 de maig del 2016

Modificacions en la fase 3



En la fase 3 del meu pla de treball he hagut de realitzar algunes modificacions, per tal d’ajustar-me a les necessitats reals del context i tenint en compte els objectius generals i el que pretenem que assoleixen els alumnes.

Com ja us he explicat anteriorment, el meu projecte està emmarcat en un pla pilot que té una durada d’un any, per tant la meva intervenció ha d’anar en consonància als objectius generals i fases d’aquest, i en les modificacions que s’hi estableixin.

A la última reunió d’avaluació del pla pilot, conjuntament amb la tutora de l’aula i la psicopedagoga, vam portar a terme una reflexió conjunta i es va valorar portar a terme el treball d’un altre talent abans de realitzar les avaluacions sobre el Test d’intel·ligències múltiples de Gardner  i el Test d’autocompassió, ja que tots els talents treballats fins ara han estat personatges famosos, importants per la tasca que han realitzat, però allunyats de la realitat dels alumnes, i es va valorar la necessitat de poder treballar algun talent més proper, amb qui els alumnes es poguessin identificar d’una manera diferent. És per això que es va proposar realitzar el treball sobre un exalumne de l’escola, per aprendre de la seva trajectòria de vida i conèixer el treball que realitzava ara actualment. S'intriduia d'aquesta manera la perspectiva del treball sobre algu real, a qui els alumnes podien conèixer i amb qui podien interaccionar, la qual cosa es veia necessària abans de tornar a valorar la utilització de les diferents intel·ligències per part dels alumnes.
Aquest treball es realitzaria en 3 sessions: el 19 i 26 de maig, i el 2 de juny. 
Posteriorment al finalitzar el treball es portarien a terme les valoracions a través dels testos sobre intel·ligències múltiples als diferents nivells (alumnes i pares).

Aquesta decisió ha fet que hagués de realitzar ajustaments en meu pla de treball inicial, ja que no podré portar a terme totes les activitats que m’havia plantejat ni de la manera prevista. A continuació us deixo el nou esquema de com he reelaborat la fase 3, tenint en compte les decisions acordades i el marc en el qual està emmarcat el meu projecte.

FASE 3 : AVALUACIÓ I CONTINUÏTAT DEL PROJECTE                                                            DATA: Maig 2016                      HORES: 18 hores

Objectius:
- Valorar els canvis produïts en els diferents subjectes i en el context durant la intervenció portada a terme.
- Realitzar una valoració global del projecte.
- Proposar propostes de millora per a la continuïtat del projecte.

Destinataris/àries: Alumnes de 6è, mestra de l’aula, psicopedagoga, famílies.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

Portar a terme una entrevista amb la tutora de l’aula.
Anàlisi dels dos formats d’aplicació del pla pilot.
Elaboració de propostes de millora.
Assistència a les reunions d’avaluació del pla pilot.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Entrevista amb la mestra de l’aula i la psicopedagoga.
Registres de les observacions realitzades a l’aula.
Registre de les diferents sessions realitzades en el diari de pràctiques.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
El registre de les observacions portades a terme mostren que els alumnes tenen un major domini de les diferents intel·ligències en comparació a l’inici del projecte.
Els resultats en els aprenentatges de la meitat dels alumnes de l’aula han millorat.
El grau de satisfacció de les diferents professionals en relació a l’atenció de la individualitat dels alumnes ha millorat.
S’ha proposat com a mínim una proposta de millora.


Tot i no portar a terme els testos sobre intel·ligències múltiples, i per tant no poder comparar els resultats d’aquests amb els obtinguts al mes de gener, penso que és important mantenir una part del primer objectiu i modificar la manera d’assolir-lo, així com els instruments que utilitzaré.
M’hagués agradat poder portar a terme la tasca de passar els diferents testos, valorar-los,... però la tasca del psicopedagog està sotmesa als canvis en el context, ja que el bon anàlisi d’aquests és lo que permet ser fidel a les necessitats reals i modificar les nostres intervencions ajustant-les al màxim a la realitat amb la qual treballem en cada moment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada