Us explico a continuació de quina
manera es concretarà l’aplicació de les intel·ligències múltiples a l’aula,
durant l’execució del pla pilot, i concretament també durant els mesos de la
meva intervenció.
L’aplicació del treball en
intel·ligències múltiples a l’aula es portarà a terme a partir del programa "Els nostres talents". Aquest servirà per poder treballar les diferents intel·ligències proposades
per Gardner amb tots els diferents alumnes de l’aula.
El programa consisteix en
realitzar un treball sobre diferents talents, a través de personatges coneguts,
els quals ajudaran als alumnes a descobrir que totes les persones poden tenir
el seu propi talent i que aquest es pot desenvolupar en àmbits molt diferents.
El programa focalitza l’atenció en la diversitat de l’alumnat i en la
necessitat de potenciar les habilitats que té cada alumne com a potencial per
afavorir el procés d’aprenentatge.
Es concretarà en una sessió
setmanal d’una hora i mitja.
Durant la meva intervenció es
treballarà a través del talent de Leonardo de Vinci i Albert Einstein. Primer de
tot caldrà programar les diferents sessions, que normalment seran 3 o 4 per
cada personatge, portar a terme les activitats plantejades amb el grup-classe i
anar realitzant una avaluació de com va aprenent i desenvolupant-se cada un
dels alumnes.
L’aplicació d’aquest programa és
un repte per l’escola, jo estic molt contenta que me’n deixin formar part i
espero estar a l’altura del projecte! Ja us ho aniré explicant...

El teu projecte és molt interessant. Tinc alguns dubtes:
ResponElimina- Quan l'escola es planteja treballar les intel·ligències múltiples ho centra en el projecte TALENTS, o aquest és només una part del conjunt d'actuacions?
- El nom del projecte TALENTS ha sorgit a proposta del claustre o esteu fent alguna adaptació d'altre projecte?
- La relació amb els dos científics ha estat proposada pels mestres o hi ha alguna participació de l'alumnat?
N'estic segura de què aprendrem molt amb el teu projecte.
M.Àngels Megías
Hola M. Àngels,
ResponEliminaEt contesto els dubtes que em planteges, que són molt interessants.
- Principalment l'escola centra el projecte en el programa "Els nostres talents". Haguéssin pogut escollir treballar les IM fent diferents racons a l'aula, o cada mes treballar-ne una diferent,... però ells van escollir aquest format, que és integrador de totes les intel·ligències a la vegada i potencia el fet que cada persona, tingui les capacitats que tingui, pot trobar el seu propi talent.
Tot i així, a l'aula on s'aplica el projecte les IM estan presents en el dia a dia durant la resta d'activitats, i s'intenta que no les visquin els alumnes com una cosa "bolet" que es treballa unicament una tarda a la setmana.
- El projecte va sorgir d'una formació que van realitzar a l'estiu dues mestres de l'escola, que es deia "Proyecto Zero" i que es la manera com Gardner comença a treballar les IM. A partir d'aquí elles van crear el seu propi projecte, adaptat a l'escola on treballen, i es va concretar la realització del pla pilot.
- En el pla pilot hi ha previst el treball de diferents persones talentoses, o sigui talents. Aquests primers els han escollit es mestres, però a partir de la següent fase del pla pilot, ja seran els alumnes els que plantejaran i escolliran quins talents treballar.
Espero que t'hagi aclarit els dubtes, qualsevol cosa ho seguim parlant.
Gràcies,