Fa uns dies em vaig reunir amb la
tutora de l’aula de 6è i la psicopedagoga per tal de poder valorar el talent
que s’havia treballat i poder programar les següents sessions.
Pel que fa al treball realitzat sobre
Leonardo da Vinci, es valora que aquest va ser molt engrescador i motivador
pels alumnes. S’ensenyen les avaluacions realitzades a la psicopedagoga. Es van
tenir en compte les diferents intel·ligències en cada activitat, i aquestes s’utilitzaven
perquè els alumnes es poguessin adonar de com aprenen millor i disposar de
millor estratègies. Es valora continuar treballant en la línia portada a terme
fins aleshores. La psicopedagoga recorda que es vagi realitzant un recull documentat
de totes les sessions que es van portant a terme.
Per tal de programar el nou
talent, Einstein, ja havíem consensuat que jo portaria elaborades propostes de
sessions de treball i les plantejaria a la reunió. Uns dies abans vaig estar
cercant recursos sobre el personatge: aspectes més importants de la seva
biografia, habilitats en les quals destacava,... i vaig elaborar un conjunt de
propostes, tenint el compte que es poguessin treballar des de les diferents
intel·ligències i que incloguessin els aspectes més importants del personatge.
Les vam estar debatent i retocant amb la tutora i la psicopedagoga, i al final
van quedar organitzades de la següent manera.
1a sessió
- Presentació del talent: la vida d’Einstein. Vídeo de
dibuixos animats que repassa els aspectes més importants de la vida del personatge.
- Taller de cuina: fem un batut
de maduixes. La idea és concebre l’elaboració d’una recepta de cuina com una
manera de fer ciència, ja que aquesta no només és teoria sinó que ens serveix
en la vida quotidiana. Convertir-nos en científics de laboratori i aprofitar per
conèixer i treballar unitats de mesura, ingredients diferents, proporcions,
estris de la cuina, quin gust té, sorolls que fem quan cuinem, diferents estats
de la matèria,...
2a sessió
- Com se sent Einstein?. Aprofitant
el talent que estem treballant, sabem que quan era petit se’l va tractar de
persona rara, no el comprenien, deien que estava boig,... aprofitem per parlar
amb els alumnes sobre com es deuria sentir Einstein i si ells s’han sentit mai
així, com podem actuar. Complementem la sessió amb un vídeo que parla sobre el rebuig
social i el fet de sentir-se diferent.
3a sessió
- Experiment científic: líquids que
no es barregen. Continuem treballant com a científics, aquesta vegada amb un
experiment que ens parla de la densitat de la matèria. Hem d’aconseguir els
materials i realitzar els passos de manera correcte perquè es produeixi el resultat
desitjat.
4a sessió
- On està el tresor? Per entendre
una utilitat pràctica de la teoria de la relativitat d’Einstein, coneixerem el
navegador GPS i aquest ens ajudarà a trobar el tresor amagat.
Valoro molt positivament la reunió que vam portar a terme. Els aspectes que haviem de tractar estaven ben temporitzats i es va arribar a acords clars i unificats. La meva sensació va ser molt bona ja que van escoltar les propostes que els vaig plantejar i les van trobar molt adequades, la qual cosa em genera més confiança en bon camí del treball que estic realitzant. Es va concretar una nova data per a la següent reunió.
Doncs ara a treballar amb el nou talent!!
Doncs ara a treballar amb el nou talent!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada