Aquesta setmana hem estat
preparant l’avaluació corresponen a la finalització del treball sobre Leonardo
da Vinci, per tal d’avaluar l’alumne en les diferents sessions que hem portat a
terme.
Com ja us vaig explicar
anteriorment, l’objectiu de l’aplicació del programa de talents es que els
alumnes siguin conscients del seu propi talent, i s’aprofita el fet d’estudiar
un personatge talentós perquè els hi serveixi d’exemple de com cada un de nosaltres
podem trobar aspectes en els quals podem destacar i ser talentosos. En el cas
de Leonardo da Vinci, aquest va destacar en les diferents intel·ligències, però
sobretot en per la espacial
Amb la psicopedagoga i la tutora
de l’aula vam estar parlant de la importància que els indicadors reflectissin
aspectes relacionats amb aquesta, i també amb tasques i activitats concretes
que havíem estat portant a terme a l’aula durant les sessions.
Em vaig encarregar de concretar
la fitxa d’avaluació que utilitzaríem per avaluar a cada alumne. Vaig tenir en
compte tot el que havíem parlat amb la tutora i la psicopedagoga anteriorment. Per
realitzar-la em vaig basar en el programa d'intel·ligències múltiples de la Koncha Pinos, que ja és el que havien utilitzat en l’avaluació
anterior. Aquest entén que els alumnes funcionen amb diferents nivells
d’intel·ligència i d’atenció, que es valoren amb diferents ítems que es puntuen
amb si/no, en funció de si l’alumne l’ha aconseguit o no. Vaig portar a terme
una recerca i una tria dels indicadors que més s’ajustaven al que volíem
avaluar de les sessions portades a terme, organitzats en quatre apartats:
apreciacions, actuacions, creacions i atenció plena. La fitxa avaluativa era la
mateixa per a tot el grup.
Un cop elaborada la fitxa
d’avaluació ens vam reunir amb la tutora de l’aula. Ella la va trobar molt
correcta, els indicadors que havia escollit eren els encertats i reflectien
allò que volíem aconseguir. Vam començar
doncs a realitzar les avaluacions de cada nen/a de manera conjunta. Així ens
vam basar en la observació portada a terme durant les activitats, en les
diferents tasques elaborades pels alumnes, en les seves pròpies valoracions que
realitzaven al finalitzar les sessions,... i vam anar avaluant els diferents ítems fins a
completar-les.
Les avaluacions ens serveixen per poder
comprovar com cada alumne accedeix i comparteix el coneixement, els diferents
nivells d’intel·ligència i atenció que mostra, els seus punts forts i els seus punts
febles,... el seu anàlisi ens ajuda per seguir acompanyant a l’alumne en el
seu procés de desenvolupament i aprenentatge alhora de tenir en compte la
programació de les següents activitats.
Pinos Pey, K. (2015) Programa de talentos con aplicación de las inteligencias múltiples. Estudios Contemplativos.
En general has aclarit els dubtes que tenia i he pogut observar en què consisteix el treball dels projecte "Talents".
ResponEliminaLa valoració fins al moment és positiva i espero que continuïs aportant informació clarificadora, reflexionada i constructiva a partir de les teves pràctiques i la relació amb el teu Pla de treball.
M.Àngels Megías
Moltes gràcies M. Àngels, seguiré treballant! La veritat és que estic aprenent molt amb aquest practicum II.
ResponElimina