Què és educar?

Què és educar?

diumenge, 17 d’abril del 2016

Avaluació en relació al treball sobre Leonardo da Vinci



Aquesta setmana hem estat preparant l’avaluació corresponen a la finalització del treball sobre Leonardo da Vinci, per tal d’avaluar l’alumne en les diferents sessions que hem portat a terme.
Com ja us vaig explicar anteriorment, l’objectiu de l’aplicació del programa de talents es que els alumnes siguin conscients del seu propi talent, i s’aprofita el fet d’estudiar un personatge talentós perquè els hi serveixi d’exemple de com cada un de nosaltres podem trobar aspectes en els quals podem destacar i ser talentosos. En el cas de Leonardo da Vinci, aquest va destacar en les diferents intel·ligències, però sobretot en per la espacial
Amb la psicopedagoga i la tutora de l’aula vam estar parlant de la importància que els indicadors reflectissin aspectes relacionats amb aquesta, i també amb tasques i activitats concretes que havíem estat portant a terme a l’aula durant les sessions.
Em vaig encarregar de concretar la fitxa d’avaluació que utilitzaríem per avaluar a cada alumne. Vaig tenir en compte tot el que havíem parlat amb la tutora i la psicopedagoga anteriorment. Per realitzar-la em vaig basar en el programa d'intel·ligències múltiples de  la Koncha Pinos, que ja és el que havien utilitzat en l’avaluació anterior. Aquest entén que els alumnes funcionen amb diferents nivells d’intel·ligència i d’atenció, que es valoren amb diferents ítems que es puntuen amb si/no, en funció de si l’alumne l’ha aconseguit o no. Vaig portar a terme una recerca i una tria dels indicadors que més s’ajustaven al que volíem avaluar de les sessions portades a terme, organitzats en quatre apartats: apreciacions, actuacions, creacions i atenció plena. La fitxa avaluativa era la mateixa per a tot el grup.
Un cop elaborada la fitxa d’avaluació ens vam reunir amb la tutora de l’aula. Ella la va trobar molt correcta, els indicadors que havia escollit eren els encertats i reflectien allò que volíem aconseguir.  Vam començar doncs a realitzar les avaluacions de cada nen/a de manera conjunta. Així ens vam basar en la observació portada a terme durant les activitats, en les diferents tasques elaborades pels alumnes, en les seves pròpies valoracions que realitzaven al finalitzar les sessions,... i  vam anar avaluant els diferents ítems fins a completar-les.
Les avaluacions ens serveixen per poder comprovar com cada alumne accedeix i comparteix el coneixement, els diferents nivells d’intel·ligència i atenció que mostra, els seus punts forts i els seus punts febles,... el seu anàlisi ens ajuda per seguir acompanyant a l’alumne en el seu procés de desenvolupament i aprenentatge alhora de tenir en compte la programació de les següents activitats. 

Pinos Pey, K. (2015) Programa de talentos con aplicación de las inteligencias múltiples. Estudios Contemplativos.

2 comentaris:

  1. En general has aclarit els dubtes que tenia i he pogut observar en què consisteix el treball dels projecte "Talents".

    La valoració fins al moment és positiva i espero que continuïs aportant informació clarificadora, reflexionada i constructiva a partir de les teves pràctiques i la relació amb el teu Pla de treball.

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies M. Àngels, seguiré treballant! La veritat és que estic aprenent molt amb aquest practicum II.

    ResponElimina