Què és educar?

Què és educar?

diumenge, 20 de desembre del 2015

Conclusions



Ja hem arribat a finals del mes de desembre i ja conclou el Practicum I. Quan miro enrere veig que m'ha passat el temps molt ràpid i que ha estat una experiència inquietant al principi, per la novetat d'allò que s'iniciava i que per fi començaria a posar en pràctica, i molt enriquidora a nivell professional, però també a nivell personal.

Pel que fa a la realitat amb la qual m’he trobat, la de l’aula, del centre,... he procurat portar a terme una bona observació, mantenint-me en el meu rol i sumant-me cautelosament en la dinàmica de les intervencions que portava a terme la psicopedagoga. M’he fet una idea de les tasques que es porten a terme en un CEE, com intervenen la psicopedagoga però també els diferents professionals amb l’alumne, i el treball col·laboratiu que realitzen per tal d’atendre la diversitat de l’alumnat i donar així la resposta concreta més òptima en cada moment. La diferenciació de les tasques entre la mestra de l’aula i la psicopedagoga és un aspecte que em va cridar força l’atenció, ja que en una escola d’educació especial algunes tasques més típiques de la psicopedagoga les realitzen les mestres de l’aula, ja que la totalitat de l’alumnat que atenen té necessitats educatives especials, per tant la mestre ja esdevé una especialista en molts aspectes.
També he observat la importància del treball amb les famílies, la necessitat d’establir-hi una bona comunicació pel benefici de l’alumne.

Penso que quan m’ha faltat informació o he volgut saber més coses sobre algun tema he estat capaç de cercar la informació teòrica de l’àmbit o aspecte concret que necessitava, intentant sempre que fos al màxim de rigorosa i fiable. M’he basat en els diferents materials de les diverses assignatures que he estat cursant durant la carrera, i també en fonts d’informació externes. Per altra banda he intentat sintetitzar al màxim, mostrant la informació de forma clara i coherent, i que fos amena i entenedora per la persona que l’havia de llegir.


He utilitzat el blog i les diferents Pac’s per anar plasmant part del que anava observant, intentant relacionar la part pràctica amb les assignatures teòriques que he anat estudiant, aplicant així els coneixements apresos, i des d’una visió de la intervenció com a un model d’anàlisi educacional constructiu, on el psicopedagog construeix aquest context de col·laboració amb altres persones i professionals, treballant de manera conjunta.
L’experiència ha estat molt satisfactòria, he treballat amb unes professionals excel·lents, que m’han ajudat en tots els aspectes: a integrar-me al centre, a implicar-me en la feina diària sentint-me una més, a compartir la seva visió amb mi, a donar-me espai per oferir les meves opinions,... Ara a descansar uns dies a començar a preparar-nos pel Practicum II.
Moltes gràcies a tothom!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada