Ja hem arribat a finals del mes de desembre i ja conclou el Practicum I. Quan miro enrere veig que m'ha passat el temps molt ràpid i que ha estat una experiència inquietant al principi, per la novetat d'allò que s'iniciava i que per fi començaria a posar en pràctica, i molt enriquidora a nivell professional, però també a nivell personal.
Pel que fa a la realitat amb la qual m’he trobat, la de
l’aula, del centre,... he procurat portar a terme una bona observació, mantenint-me
en el meu rol i sumant-me cautelosament en la dinàmica de les intervencions que
portava a terme la psicopedagoga. M’he fet una idea de les tasques que es
porten a terme en un CEE, com intervenen la psicopedagoga però també els
diferents professionals amb l’alumne, i el treball col·laboratiu que realitzen
per tal d’atendre la diversitat de l’alumnat i donar així la resposta concreta
més òptima en cada moment. La diferenciació de les tasques entre la mestra de l’aula
i la psicopedagoga és un aspecte que em va cridar força l’atenció, ja que en
una escola d’educació especial algunes tasques més típiques de la psicopedagoga
les realitzen les mestres de l’aula, ja que la totalitat de l’alumnat que
atenen té necessitats educatives especials, per tant la mestre ja esdevé una
especialista en molts aspectes.
També he observat la importància del treball amb les
famílies, la necessitat d’establir-hi una bona comunicació pel benefici de l’alumne.
Penso que quan m’ha faltat informació o he volgut saber més
coses sobre algun tema he estat capaç de cercar la informació teòrica de
l’àmbit o aspecte concret que necessitava, intentant sempre que fos al màxim de
rigorosa i fiable. M’he basat en els diferents materials de les diverses
assignatures que he estat cursant durant la carrera, i també en fonts d’informació
externes. Per altra banda he intentat sintetitzar al màxim, mostrant la
informació de forma clara i coherent, i que fos amena i entenedora per la
persona que l’havia de llegir.
He utilitzat el blog i les diferents Pac’s per anar plasmant
part del que anava observant, intentant relacionar la part pràctica amb les
assignatures teòriques que he anat estudiant, aplicant així els coneixements
apresos, i des d’una visió de la intervenció com a un model d’anàlisi
educacional constructiu, on el psicopedagog construeix aquest context de
col·laboració amb altres persones i professionals, treballant de manera
conjunta.
L’experiència ha estat molt satisfactòria, he treballat amb
unes professionals excel·lents, que m’han ajudat en tots els aspectes: a integrar-me
al centre, a implicar-me en la feina diària sentint-me una més, a compartir la
seva visió amb mi, a donar-me espai per oferir les meves opinions,... Ara a descansar uns dies a començar a preparar-nos pel Practicum II.
Moltes gràcies a tothom!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada