Què és educar?

Què és educar?

dimecres, 16 de desembre del 2015

Procés de negociació



Durant aquests últims dies hem estat portat a terme el procés de negociació amb la tutora de pràctiques i la mestra de l’aula per tal d’acordar el pla d’intervenció que portaré a terme a partir del següent semestre.
Des d’un principi teníem clar que la meva intervenció hauria de formar part de algunes de les realitats específiques que havia anat observant durant els primers mesos de les pràctiques, i que caldria acotar molt bé les tasques necessàries a portar a terme per tal de poder obtenir els resultats desitjats. 

Primerament els vaig exposar la meva visió fruit dels mesos que havia estat observant el funcionament del centre, de l’aula, les funcions que els professionals portaven a terme,... 
Per una banda el fet diferencial de les escoles d’educació especial respecte als centres ordinaris en relació a que bastantes tasques pròpies del psicopedagog les assumeixen els mestres de les aules, ja que ja compten amb uns coneixements més específics i són ells els que atenen de primer mà diàriament a tots els alumnes amb necessitats educatives especials.
També la gran diversitat que hi ha a les aules, tot i tenir ratios molt acotades i poder treballar amb un nombre bastant reduït d’alumnes per mestra, hi ha una gran diferencia en la manera com cada alumne accedeix al coneixement, les ajudes que necessita, els recursos que se li han de proporcionar,... de vegades no és fàcil per la mestra poder treballar en paral·lel amb els diferents alumnes, ja que sovint les activitats genèriques necessiten estar adaptades a cada individualitat. 

En una primera trobada amb la psicopedagoga i després d’explicar-li les observacions realitzades i proposar-li diferents possibles camps d’intervenció, vam acotar les opcions en dues possibles intervencions, tenint en compte el temps del qual disposàvem i prioritzant les aquelles que es veien més necessàries.
La primera consistiria en participar en un Pla pilot d’introducció la metodologia de les IM a l’aula, en el qual jo realitzaria una de les fases que consistiria en avaluació de l’estil d’aprenentatge de cada alumne alhora d’enfrontar-se a les tasques de les diferents intel·ligències.
La segona es tractaria de portar a terme un Pla de conducta de l’aula. Es portaria a terme una valoració de cada alumne i es definiria la necessitat o no d’elaboració d’un pla de conducta individual.

Després de portar a terme un anàlisi i valoració conjunta de les propostes plantejades es va acordar que realitzaria la intervenció de l’aplicació de les intel·ligències múltiples a l’aula.
He observat la diversitat de l’alumnat que hi ha a les aules, i tot i ser pocs alumnes, les seves característiques i la manera que tenen per accedir als aprenentatges són força diferents. Cada un d’ells és intel·ligent d’una manera diferent. Si trobem en el que més destaca això ho podem utilitzar per millorar altres àmbits.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada