Durant aquests últims dies hem
estat portat a terme el procés de negociació amb la tutora de pràctiques i la
mestra de l’aula per tal d’acordar el pla d’intervenció que portaré a terme a
partir del següent semestre.
Des d’un principi teníem clar que
la meva intervenció hauria de formar part de algunes de les realitats
específiques que havia anat observant durant els primers mesos de les
pràctiques, i que caldria acotar molt bé les tasques necessàries a portar a
terme per tal de poder obtenir els resultats desitjats.
Primerament els vaig exposar la
meva visió fruit dels mesos que havia estat observant el funcionament del
centre, de l’aula, les funcions que els professionals portaven a terme,...
Per
una banda el fet diferencial de les escoles d’educació especial respecte als
centres ordinaris en relació a que bastantes tasques pròpies del psicopedagog
les assumeixen els mestres de les aules, ja que ja compten amb uns coneixements
més específics i són ells els que atenen de primer mà diàriament a tots els
alumnes amb necessitats educatives especials.
També la gran diversitat que hi
ha a les aules, tot i tenir ratios molt acotades i poder treballar amb un
nombre bastant reduït d’alumnes per mestra, hi ha una gran diferencia en la
manera com cada alumne accedeix al coneixement, les ajudes que necessita, els
recursos que se li han de proporcionar,... de vegades no és fàcil per la mestra
poder treballar en paral·lel amb els diferents alumnes, ja que sovint les activitats
genèriques necessiten estar adaptades a cada individualitat.
En una primera trobada amb la
psicopedagoga i després d’explicar-li les observacions realitzades i
proposar-li diferents possibles camps d’intervenció, vam acotar les opcions en
dues possibles intervencions, tenint en compte el temps del qual disposàvem i
prioritzant les aquelles que es veien més necessàries.
La primera consistiria en
participar en un Pla pilot d’introducció la metodologia de les IM a l’aula, en
el qual jo realitzaria una de les fases que consistiria en avaluació de l’estil
d’aprenentatge de cada alumne alhora d’enfrontar-se a les tasques de les
diferents intel·ligències.
La segona es tractaria de portar
a terme un Pla de conducta de l’aula. Es portaria a terme una valoració de cada
alumne i es definiria la necessitat o no d’elaboració d’un pla de conducta
individual.
Després de portar a terme un
anàlisi i valoració conjunta de les propostes plantejades es va acordar que
realitzaria la intervenció de l’aplicació de les intel·ligències múltiples a l’aula.
He observat la diversitat de l’alumnat
que hi ha a les aules, i tot i ser pocs alumnes, les seves característiques i
la manera que tenen per accedir als aprenentatges són força diferents. Cada un
d’ells és intel·ligent d’una manera diferent. Si trobem en el que més destaca això ho podem utilitzar per millorar
altres àmbits.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada