Què és educar?

Què és educar?

dissabte, 24 d’octubre del 2015

EL CEE COM A CONTEXT D'INTERVENCIÓ


L’escola Jeroni de Moragas, ubicada a pocs quilòmetres de Manresa, és un centre d’educació especial concertat amb el Departament d’Ensenyament que atén alumnes dels 3 als 20 anys que necessiten una escolarització amb suports específics. L’escola ofereix als infants i joves amb necessitats educatives especials (NEE) la possibilitat d’accedir a un itinerari educatiu personalitzat i adaptat dins el marc educatiu vigent, per tal de facilitar el procés d’adquisició de coneixements i habilitats per tal de poder avançar cap a l’autonomia social i laboral.
 L’escola depèn de la Fundació AMPANS (Associació de Mares i Pares amb Nens Subdotats) la qual neix com associació l’any 1965 arrel de la inquietud d’un grup de pares i mares preocupats per a la integració dels seus fills i filles amb discapacitat intel·lectual.

El CEE acull principalment alumnat de poblacions properes a Manresa, però també de la resta de comarca i de comarques veïnes. La situació socioeconòmica i cultural de les famílies de procedència dels alumnes respon en termes generals a un perfil de família autòctona, de classe treballadora, amb unes rendes mitjanes-baixes. L’escola però també compte amb algunes famílies nouvingudes, de procedències diverses, i amb un important nombre de menors tutelats en les llars de la Fundació i en CRAE’s.
L’escola pretén aconseguir que l’alumne pugui esdevenir una persona el més autònoma i responsable possible, tot facilitant-li allò que és essencial per a poder desenvolupar un paper actiu dins la societat i poder organitzar i dirigir la seva pròpia vida dins les seves possibilitats. Per tal de poder-ho assolir, els diferents professionals que treballen amb els alumnes busquen l’equilibri i la complementarietat en els mètodes diversos que porten a terme (observació directa, diferents activitats, aprenentatges significatius, alternança entre individualització i socialització, la descoberta i la funcionalitat dels aprenentatges,...)

A l’escola s’imparteixen quatre nivells educatius: educació infantil (amb un nombre molt baix d’alumnes), educació primària, secundària adaptada i postobligatòria que inclou els Programes de Transició al Treball (PATT) i els de Transició a la Vida Adulta (TVA).
Actualment aquests nivells estan organitzats en 23 aules, que no corresponen a un curs determinat. Les aules estan organitzades per etapes educatives, així doncs hi ha 6 aules que atenen a alumnes de primària, 10 aules per alumnes de secundaria i 7 aules per alumnes de postobligatòria. D’aquestes aules una de primària i una de secundaria són específiques per a alumnes amb pluridiscapacitat, i una de primaria i 3 de secundaria són específiques per a alumnes amb autisme sever (aquestes 4 aules utilitzen el mètode Teacch).
Aquest curs a l’escola hi treballen 70 professionals, que ofereixen diferents serveis, i que atenen a un total de 212 alumnes.
Aquests professionals s’organitzen de manera jeràrquica, en funció de les diferents tasques que han de desenvolupar i del grau de responsabilitat que té el treball que desenvolupen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada